Yönetim Nedir?

 


Yönetim Nedir?

Yönetim, belirli amaçlara ulaşabilmek için insanlara iş yaptırabilme, onların yaptıkları işlerde işbirliğini gerçekleştirebilme ve koordinasyonu sağlama faaliyetleridir.

Yönetimi her şeyden önce bir iş ve faaliyeti olarak tanımlamalıyız. Diğer yandan bir organizasyondaki görev, sorumluluk ve ilişkiler setidir.

Yönetimin Temel Fonksiyonları

Yönetimin temel fonksiyonlaru şu şekilde maddelenebilir;

  1. Planlama
  2. Örgütleme
  3. Yönetme
  4. Koordinasyon (Eşgüdüm)
  5. Denetim

Yönetimin İlişkili Olduğu Bilim Dalları

Yönetimin ilişkili olduğu bilim dalları şu şekilde maddelenebilir;

  • İdare Hukuku
  • Siyaset Bilimi
  • İşletme Yönetimi
  • Ekonomi
  • Felsefe, Psikoloji, Sosyoloji
  • Tarih
  • Sanat

Yönetimler önceleri bir alan iken daha sonralardaki süreçlerde yaşanan gelişmeler ile bilim haline gelmiştir ve bu bilime Yönetim Bilimi denmektedir. Yönetimi bilim olarak; personel çalışmasını ve örgütün yapısını incelediğini ifade edebiliriz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski