SEO Nedir?
SEO, (Search Engine Optimization) söz öbeğinin kısaltılmasıdır. Search Engine Optimization kavramının Türkçe karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu olarak ifade edilmektedir.
Bu tanımdan hareketle SEOnun arama motorlarına yönelik yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmaları olarak tanımlandığı söylenebilir. Genel anlamda ikiye ayrılmaktadır; bunlar site içi ve site dışı olarak belirtilebilir. Arama motorlarında yükselme amaçlı yapılan faaliyetlerin tümünü kapsamaktadır.
Arama motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar.
Sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, doğal görünen yöntemler kullanarak ulaşma sanatıdır. Bu web popülerliği, beraberinde Google sıralama artışını da getirmektedir.
SEO İnternet reklamcılığının en prestijli ve getirisi yüksek pazarlama stratejisidir.
SEO Nasıl Yapılır?
Optimizasyon işlemlerinin nasıl yapılacağına dair pek çok metod bulunmaktadır. Bunların her biri tek başına bir anlam taşımamaktadır. Bu nedenle, optimizasyon çalışmaları çok ciddi bir disiplin gerektirmekte ve uygun metodlar seçilerek yürütülmelidir.
Popülerlik
SEO için organik popülerlik sağlama sanatı demek uygun olacaktır. Bu popülerliği en doğal yollar ile sağlayan uzmanlar ise SEO uzmanları sayılmaktadır.
Popülerlik kelimesine karşılık olarak, web aleminde tanınmak, meşhur olmak tanımlaması yapılabilir. Google’da üst sıralarda yer edinmek en iyi reklamdır. Çünkü sitenizi popüler hale getirmek için giriştiğiniz tüm tanıtım ve reklam faaliyetleri sonucu siteniz üst sıralara yükselecektir.
Buradaki temel mantık, sitenizin popüler olmaya başladığı; ziyaretçi sayısının düzenli artış sağladığı ve site hakkında yapılan link paylaşımlarından anlaşılmaktadır.
Bu anlamda sosyal medya gibi yan unsurlar ile sitenize hit kazandırarak popülerliğinizi arttırabilir, arama motorları ile ilişkilerinizi geliştirmekte önemli adımlar atabilirsiniz.
Doğallık ve Özgünlük
Doğallık, SEO çalışmalarındaki anahtar kelimedir. Google’ın yükselme mantığı doğal bir popülerlik esasına dayanır. Bu doğal popülerlik anlayışı içerisinde yapay durumlar fark edilir ve spam olarak değerlendirilerek dikkate alınmaz. Yani bu yapay çalışmalar olumsuz sonuçlar doğurmaktadır.
Bu alanda organik bir doğal popülerlik yaratmak icap etmektedir. Bu da kullanıcıların site içeriklerini paylaşarak siteyi faydalı buldukları izlenimi ile doğrudan ilişkilidir.
Sitedeki bir makalenin forumlar, bloglar ve sosyal medya gibi SEO’ya katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması, kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitelerin kullanıcıya gerçekten hizmet eden faydalı siteler olduğu olgusu oluşturulmalıdır.
Doğallık algısının temelini oluşturan en önemli özellik çeşitliliktir. Tek elden yürütülen çalışmaların doğal görünmemesinin sebebi budur. Bu sebeple yapılan çalışmaların yapısı, zamanı, uygulama biçimi ve sayısı gibi kriterlerin çeşitlilik arz etmesi sitenin doğal ve kalıcı yükselmesini sağlamaktadır.