Pazarlama Nedir? Pazarlamanın Tanımı

 


Pazarlama Nedir? Pazarlamanın Tanımı

En kısa tanımıyla, işletmenin, belirli faaliyetlerini maddi kara dönüştürmesi için yürüttüğü sürece pazarlama denir. Geniş tanımıyla ise, üretim sürecinin başladığı andan itibaren satış ve satış sonrası hizmetleri de kapsayan süreç olarak ifade edilmektedir. 

Pazarlama, bir işletmenin temel fonksiyonudur. İşletmeye bağlı diğer tüm departmanlar, dolaylı veya doğrudan pazarlamaya hizmet eder.

Sözlük anlamıyla pazarlama nedir? diye soracak olursak; “Pazar oluşturma ve pazara ürün çıkartarak satışa çevirme aktivitesidir”. İngilizcesi “marketing” olan bu kelime, Türkçe’de pazar’dan türemiş ve birçok dilde yine marketing olarak kullanılmaktadır.

Pazarlama Sürecinin Aşamaları

  1. Araştırma: Bu süreç pazar ile ilgili fırsatların ve fizibilite çalışmalarının gerçekleştirildiği süreçtir.
  2. Hedefleme: Pazarlama stratejisi içerisinde yer alan ürün konumlandırma ve hedef kitlenin belirlendiği süreçtir. Bu süreçte konumlandırma çalışması yapılarak tüketiciye ürünün faydaları kabullendirilir.
  3. Taktik Pazarlama: Bu aşamada ürün, fiyat, dağıtım ve tutunda aşamalarının değerlendirilerek, uygulanıldığı süreçtir. Bu dört aşama aynı zamanda Pazarlama Karması’nı oluşturur. Bu süreçte ürünün yapısı belirlenir, fiyat stratejileri uygulanır, tüketim sürecine kadar olan faaliyetler hesaplanarak son olarak reklam faaliyetleri gibi tutundurma çalışmalarına girişilir.
  4. Kontrol: Bu aşamada ise diğer üç maddede ifade edilen süreçlerin geri dönüşleri (feedback) değerlendirilerek, mevcut ürün stratejisini geliştirmek ve yeni pazarlama stratejileri belirlenmek için çalışmalar yürütülür.

Pazarlamanın Faydaları

Pazarlama faaliyetleri uygulamanın firmalar açısından büyük yararları vardır. Bu yararlar içerisinden en temel 5 tanesini şu şekilde sıralayabiliriz;

  1. Şekil Faydası
  2. Yer Faydası
  3. Zaman Faydası
  4. Mülkiyet Faydası
  5. İtibar Faydası

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski