Dijital Pazarlama Terimleri

 


Dijital Pazarlama Terimleri

Gün geçtikçe değer kazanan Dijital Pazarlama ile literatüre giren Dijital Pazarlama Terimleri ile ilgili genel düzeyde bilgiler içeren bir yazı paylaşacağız.

Çerezler veya Cookie

Bu text tabanlı dosyalar web siteleri veya arama motorları tarafından cihazınıza yüklenir. Yani bir tür analiz dosyası diyebiliriz. Bu dosyalar sayesinde etkinlikleriniz ölçümlenir ve analiz edilip dijital pazarlama için kullanılır. En çok bilinen örneği ise, bir siteye girdiğiniz zaman site içerisindeki reklamlar sizin ilgili olduğunuz konular üzerine çıkmakta. Bunun oluşmasını sağlayan ise bu çerez dosyalarıdır. Daha önce arama yaptığını site veya konularla alakalı bilgiler toplanır ve çerezler vasıtası ile kayıt edilir. Bu yönde de size reklam sunulur.

Cost Per Click (CPC)

Tıklama başına maliyet olarak ifade edebileceğimiz bu terim, oluşturulan kampanya için gönderilen ziyaretçi başına maliyeti belirtir. Google Adwords reklamlarında oldukça kullanılan bir terimdir. Bu yöntemle sitelere ücretli olarak ziyaretçi çekilebilmektedir.

Blog

Önceleri kişiler tarafından kullanılan bloglar, internet teknolojisinin yayılması ile artık dijital pazarlama aracı olarak kullanılmakta. Durum böyle olunca firmalarda blog kullanımına başladı.

Blog ücretli veya ücretsiz şekilde oluşturulabilen güncel içerik paylaşım platformudur. Unutmadan sizin de bir blog veya web sitesi düşünceniz varsa bana ulaşmanız yeterli. Blogcu, blogger, wordpress vb. blog türlerine verilebilecek örneklerdendir.

3G veya 4,5 G

Bu terimleri mobil reklamlarında duymuşsunuzdur. Anlamı ise data iletişimi için kullanılan jenerasyon servisidir. Mesela, 3G’nin anlamı üçüncü jenerasyon servisidir.

Cost Per Action (CPA)

Dijital Pazarlama Terimleri içerisinde CPA’yı Türkçe olarak çevirdiğimiz zaman, edinme başına maliyet diyebiliriz. Reklam terimlerinden biridir. Bu türde reklamda ziyaretçi satış yapılan siteye yönlendirilir. Eğer satış gerçekleşirse önceden belirtilen miktarda komisyon reklam yayını yapan siteye ödenir. Olumsuz yani bir satış gerçekleşmez ise para ödemesi yapılmaz.

Return On Investment (ROI)

Dijital pazarlamada oldukça adı geçen bu terim kampanyalarınız için yaptığınız masrafların ne derece geri dönüş sağladığını ifade etmektedir. Kısaca kampanyalarınızdan elde ettiğiniz kar miktarını belirtir.

Clicktrough Rate (CTR)

Bu terim size biraz karışık gelebilir. Bu ölçünün bulunması ise banner reklamların tıklanma sayısının gösterim sayısına bölünmesi ile olur. Bunu neden yapıyoruz diyebilirsiniz. Nedeni ise buradan elde edeceğimiz sonuca göre banner reklamımızın başarı oranını ölçebilmemizdir.

Search Engine Optimization (SEO)

Türkçe olarak arama motoru optimizasyonu diyebiliriz. SEO uygulaması ile web sitenize güncellemeler yaparak ziyaretçilerin organik yollardan sitenize gelmesini sağlayabilirisiniz. Uzun ve masraflı bir süreç olmasına göre ücretli reklam yöntemlerinden daha karlı ve kalıcı bir metod olduğu bilinmektedir.

Bağlatılar veya Hyperlinkler

Bunlar bir köprü görevi görün geçiş araçlarıdır. Bir yazının içeriğinde tıklanan kısımlar veya yönlendirilen sayfalar buna örnek olabilir.

Cost Per Thousand (CPM)

Görültü reklam modelinde kullanılan bir terimdir. Anlamı ise bin gösterim başına maliyettir.

Anahtar Kelime 

Potansiyel ziyaretçileri çekebilecek kelimele grupları veya tek olarak kelimeyi  ifade etmektedir.

Joint Photographiz Experts Group (JPEG)

Fotoğraf uzmanları tarafından geliştirilmiş resim dosyalarının görüntülenmesini sağayan bir tür kodlama dosyası diyebiliriz.

Bu kısma kadar en çok kullanılan ve aklıma gelen terimlere yer verdim. Listede göremediğiniz veya eklemek istediğiniz terim varsa yorum kısmından sizde ekleme yapabilirsiniz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski